25 Şubat 2014 Salı

DIY Makeup: Krem Allık

    Bugün paylaşacağım post krem allık nasıl yapılır onun hakkında. Krem allık diğer allıklara göre daha doğal duruyor. Bende kullanmadığım bir allığı nasıl değerlendirdim şimdi onu paylaşacağım. Eğer bitmek üzere olan bir allığınız varsa sizde böyle yararlanabilirsiniz.

    İlk başta malzemeleri vereyim:

    Sırayla gidiyorum: Hava geçirmeyeceğine inandığınız bir teneke ya da plastik kutu (isterseniz ilaç kutusu da kullanabilirsiniz), el kremi, bebek pudrası, fondöten veya BB krem, allık (ben tercihimi top allıktan yana kullandım ama herhangi bir allık türü olabilir), sıkıştırılmış pudra (ben bronzer kullandım), çay tabağı ve kaşığı


    Anlatması daha kolay olsun diye rakam rakam anlattım.

    1) Az miktarda (eğer fazla yapacaksanız biraz daha fazla) el kremini çay tabağına sıktım.
    2) Bebek pudrasını üzerine döktüm.
    3) İkisini birbirine iyice karıştırdım.
    4) Elinize ne çok yağlı ne de pütür pütür duracak şekilde olana kadar karıştırdıktan sonra iyice karıştırdım.
    
    Tam bir ölçü veremiyorum çünkü bu biraz deneme yanılma yöntemiyle yapılacak bir tarif. Çok yağlı olursa pudrayı pütür pütür olursa kremi azar azar ekleyin.


    5) Elde ettiğim karışımın içine bronzlaştırıcı ekledim.
    6) Sonra da BB kremi.
   

    Birbirine iyice karıştırdıktan sonra...

    7) Gördüğünüz bu bazı elde ediyorsunuz.

    

    8-9-10) Bazın içine yaklaşık sekiz tane allık topu ezip koydum. Parmağınızla iyice ezin. Karıştırırken de eze eze karıştırın. Böyle daha iyi karışmış olur. Ne kadar karışırsa o kadar iyi! Kıvamın iyi olduğunu anlamak için elinize sürün. Unutmayın ne çok yağlı ne de pütür pütür olacak. Zaten allıkları kattıktan sonra cıvık gözüken karışımın nasıl kıvama geldiğine şaşıracaksınız :))


    
    Ve pırıltılı pembe allığımız hazır :)


    Teneke kutunun içine koyduktan sonra tamamen bitmiş oluyor. Kutunun hava geçirmemesi gerektiğini tekrar söylüyorum. Eğer geçirirse çabucak kurur. Bu kutuyu bir büfeden 2.50 TL'ye almıştım. İçinde herhalde 100'e yakın küçük naneli şeker vardı. Rocco sıkışeker kutusu da gayet iş görüyor. Hemen kutunun üzerine ''Krem Allığım'' yazdım :)


    Size koluma sürüp nasıl durduğunu göstermeye çalıştım ama yeteri kadar ışık olmadığı için gösteremedim ne yazıkki :(

    Umarım yazımı beğenmişsinizdir :)

    Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder